Connect with us

Jak unikać niezdrowej żywności i nie wstydzić się wagi: przewodnik dla rodziców

Dieta

Jak unikać niezdrowej żywności i nie wstydzić się wagi: przewodnik dla rodziców

Jako dietetyk, który spędził większość swojego czasu pracując ambulatoryjnie, regularnie współpracowałem z rodzicami, których podejście do edukacji żywieniowej nieświadomie wkracza w sferę kontroli żywności i wstydu związanego z nadwagą.

Rozumiem, że często wynika to z najlepszych intencji. Rodzice chcą, aby ich dzieci dokonywały wyborów, które pasują do zdrowego trybu życia. Ponadto sam temat odżywiania może być nieco trudny do opanowania. Zrównoważone odżywianie nie jest uniwersalnym schematem odżywiania, jednak istnieją jasne produkty, które powinny być dodawane codziennie oraz takie, które są lepsze dla naszego zdrowia, gdy są wybierane sporadycznie.

Ponieważ w dzieciństwie często uczymy się nawyków żywieniowych przez całe życie, ważne jest, aby nauczyć się zachęcać do zdrowych zachowań, które unikają wstydu czy winy. Oto kilka wskazówek, które lubię omawiać z klientami:

Unikaj oznaczania żywności jako “dobrej” lub “złej”. Prawdą jest, że niektóre produkty żywnościowe przynoszą korzyści dla zdrowia, podczas gdy inne nie. Wszystko jednak sprowadza się do równowagi. Dzieci będą czuły się “źle” wybierając mniej odżywcze jedzenie, jeśli zostaną nauczone, że jest ono “złe” dla ich zdrowia. Może to prowadzić do poczucia winy. Jedzenie jest i powinno być przyjemnym doświadczeniem.

Zobacz również:  JAKIE SĄ KORZYŚCI PŁYNĄCE Z PICIA CYTRYNOWEJ WODY RANO?

Pozwól, aby wszystkie pokarmy były umiarkowane.  Oferujemy zrównoważone posiłki i przekąski, składające się z co najmniej dwóch grup żywności. Pozwól dziecku wybrać kolejność i ilość jedzenia. Chociaż najlepiej jest nie utrzymywać nieograniczoną podaż smażonych potraw, pieczywa lub sody w domu, posiadanie odpowiedniej porcji okresowo może rzeczywiście pomóc dzieciom nauczyć się sztuki samoregulacji.

Naucz dzieci, jak dobrać odpowiednią wielkość porcji. Podawaj posiłki w odpowiedniej wielkości, pamiętaj jednak, że dzieci rosną i po pierwszej porcji mogą czuć się głodne. Zachęć dzieci do słuchania ich osobistego głodu i sytości, aby określić, kiedy jedzą wystarczająco dużo.

Podawać różne rodzaje potraw. Dzieci decydują się na jedzenie w oparciu o osobiste preferencje. Jednym z najlepszych sposobów poszerzenia podniebienia jest oferowanie różnorodnych zdrowych potraw, przygotowywanych na różne sposoby. Zachęć dzieci do spróbowania co najmniej jednego kęsa wszystkiego na talerzu, ale unikaj wymagania od nich ukończenia wszystkiego, co jest podawane. Z biegiem czasu znajdą tu asortyment odżywczych potraw, które lubią jeść.

Zobacz również:  10 POKARMÓW, KTÓRE SPALAJĄ WIĘCEJ KALORII NIŻ ZAWIERAJĄ

Unikaj mówienia o wadze. Wszyscy mamy różne rodzaje sylwetek. Niestety, nowoczesne standardy urody mogą sprawić, że dzieci poczują się w swoim ciele niepewnie. Dzieci będą prawdopodobnie narażone na rozmowy o ujemnej wadze w szkole, w internecie i w mediach. Unikaj rozmów na temat ujemnej wagi w domu, a zamiast tego skup się na tworzeniu środowiska domowego, które zachęca do regularnej aktywności fizycznej i zbilansowanych nawyków żywieniowych.

Wzorcowe zdrowe nawyki. Praktykujcie to, co głosicie. Dzieci wychwytują nawyki tak regularnie modelują zrównoważone nawyki żywieniowe i ruchowe w domu. Należy również unikać wskazywania na nieczystości własnym ciałem i wyglądem.

Continue Reading
Możesz również lubić

Więcej w kategorii Dieta

O nas kilka słów więcej

Portal wBlaszaku – wszystko o zdrowiu i zdrowym trybie życia. Recenzje wyciskarek do soków, warzyw i cytrusów.

Kalendarz

sierpień 2022
PWŚCPSN
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031 

Popularne

To Top