Połącz się z nami

Najlepsze naturalne środki zaradcze na depresję

depresja

Psychologia

Najlepsze naturalne środki zaradcze na depresję

Depresja jest stanem, który może uderzyć Cię niemal dosłownie w każdej chwili i może nastąpić po ciężkiej sytuacji w Twoim życiu, włączając w to zwolnienie z pracy, rozwód, przeprowadzkę do domu lub utratę bliskiej osoby. Jednak depresja może wystąpić również w takich momentach w życiu, w których powinieneś być szczęśliwy, jak na przykład po urodzeniu dziecka, przeprowadzka do nowej pracy, wyjazd na uniwersytet lub zmiana szkoły/uniwersytetu.

Każde zdarzenie, które zmienia Twoje normalne codzienne życie, może sprawić, że poczujesz się zaniepokojony nową odpowiedzialnością lub tym, jak może zmienić się Twoje życie.

Czasami nie zawsze łatwo jest zrozumieć, dlaczego czujesz się przygnębiony – uczucie beznadziei, bezsensowności, niskiej energii i niewytłumaczalnie złego samopoczucia może nagle uderzyć. Atak paniki czasami towarzyszący depresji, a objawy tych epizodów intensywnego niepokoju mogą skutkować pulsującym sercem, potliwością i uczuciem przerażenia, często nie wiedząc, co spowodowało atak lęku w tym momencie.

Mózg jest złożonym organem, który jest domem dla naszych myśli, wspomnień, uczuć i wzorów snu. Wszystko, co zakłóca nasze normalne życie, może podważyć naszą pewność siebie i spowodować głęboki szok lub lęk, który może być trudny do zracjonalizowania, co oznacza depresję i ataki paniki – objaw zaburzeń stresu pourazowego – może się utrzymać.

Ziele dziurawca zwyczajnego uważano kiedyś za najlepszy sposób leczenia depresji łagodnej bez recepty, ale może powodować reakcję alergiczną i należy unikać kontaktu z alkoholem i słońcem podczas jego używania. Wiele osób nadal przekonuje się, że dziurawiec zwyczajny jest lekarstwem domowym na depresję, a niektórzy badacze twierdzą, że może być równie skuteczny jak leki przeciwdepresyjne znanych jako selektywne inhibitory wychwytu zwrotnego serotoniny dla łagodnej do umiarkowanej depresji.

Zobacz również:  Wędzenie na zimno

Ale jedzenie niektórych pokarmów może również pomóc w zrównoważeniu hormonów, naturalnie zwiększyć poziom “szczęścia”, chemicznej serotoniny w mózgu, a także zwiększyć funkcje mózgu.

Mózg potrzebuje całej gamy składników odżywczych, aby zachować zdrowie i funkcjonowanie, więc karm swój mózg, aby pomóc wyleczyć depresję.

  1. Awokado zawiera wysoki poziom witaminy E i kwasów tłuszczowych Omega-3 i może pomóc w regulacji ciśnienia krwi, gdy czujesz się zestresowany.
  2. Aromaterapia z użyciem olejków zapachowych lub naturalnych produktów zapachowych, takich jak płatki róży lub lawenda może poprawić nastrój. Werbena cytrynowa lub imbir mogą dać Ci naturalny lifting – podczas gdy róża lub lawenda mogą Cię zrelaksować i pomóc poprawić sen. Herbata imbirowa jest również dobra do trawienia i kaszlu.
  3. Czekolada – kilka kwadratów 70% ciemnej czekolady kakaowej może chronić tętnice, zwiększyć dopływ krwi do mózgu i pomóc zwiększyć poziom szczęścia chemicznego serotoniny. Ciemna czekolada zawiera również żelazo, które poprawia zdrowie czerwonych krwinek, ponieważ przenoszą one tlen do mózgu i ciała.
  4. Ćwiczenia są również dobrym sposobem na utrzymanie mózgu dobrze zaopatrzonego w tlen i nawiązanie nowych połączeń w okablowaniu mózgu – upewnij się, że wykonujesz jakieś ćwiczenia i harmonogram w codziennej pracy domowej lub w miejscu pracy w ogrodzie, aby utrzymać kontakt z codziennym życiem. Mózg musi również nawiązywać nowe połączenia, aby zachować zdrowie, więc zdobywanie nowych umiejętności i informacji może pomóc – czytaj, układaj, rozmawiaj z ludźmi, pisz historie lub wiersze i uprawiaj sporty, aby utrzymać czujność mózgu.
  5. Brak witamin z grupy B może sprawić, że poczujesz się ospały, dlatego upewnij się, że spożywasz dużo pełnoziarnistych produktów zbożowych, chleba pełnoziarnistego i makaronów, a nawet produktów na bazie drożdży, co pomoże Ci utrzymać równowagę nastroju.
  6. Brak żelaza może również sprawić, że poczujesz się przygnębiony i ospały, a czerwone krwinki potrzebują żelaza, aby skutecznie przenosić tlen do mózgu, więc weź suplement diety lub jedz wątrobę i czerwone mięso, jajka, szpinak lub pij mleko.
  7. Ryby tłuste są bogate w kwasy tłuszczowe Omega-3, które poprawiają zdrowie komórek mózgowych oraz poprawiają koncentrację i nastrój – tygodniowo jedz trzy porcje łososia, tuńczyka lub śledzia.
  8. Skórki czerwonych winogron zawierają antyoksydant resweratrol, który chroni tętnice w celu zwiększenia przepływu krwi do mózgu. Skórki winogron uwalniają również przeciwutleniacze w kontakcie ze światłem UV i mogą pomóc w poprawie zdrowia skóry i chronić ją przed starzeniem się – powody do radosnej atmosfery. Codziennie kieliszek czerwonego wina może chronić tętnice i poprawiać nastrój.
  9. Tryptofan jest aminokwasem, który jest również naturalnym antydepresantem, ponieważ przekształca się w serotoninę w mózgu. Pokarmy zawierające tryptofan to awokado, banany, indyk, wiśnie i czereśnie oraz kiwi.
  10. Witamina C może wzmocnić układ odpornościowy – depresja może oznaczać, że często chorujesz na przeziębienia i infekcje, ponieważ depresja obniża układ odpornościowy, więc upewnij się, że masz dużo witaminy C, a także cynku.
Zobacz również:  Mąka do pizzy - Najlepsza mąka do wyrobu ciasta na pizzę

Jeśli cierpisz na depresję długoterminową lub poporodową, ważne jest, aby skontaktować się z lekarzem pierwszego kontaktu, aby uzyskać pomoc, której potrzebujesz – a także sprawdź, czy jest to w porządku, aby spróbować niektórych naturalnych środków zaradczych na depresję, zwłaszcza jeśli przyjmujesz inne leki, ponieważ nawet ziołowe środki zaradcze i witaminy mogą wywoływać niepożądane reakcje u niektórych osób.

 

Continue Reading
Możesz również lubić

Więcej w kategorii Psychologia

    O nas kilka słów więcej

    Portal wBlaszaku – wszystko o zdrowiu i zdrowym trybie życia. Recenzje wyciskarek do soków, warzyw i cytrusów.

    Kalendarz

    Październik 2019
    PWŚCPSN
    « Wrz  
     123456
    78910111213
    14151617181920
    21222324252627
    28293031 

    Popularne

    Do góry