Connect with us

Żywność zawierająca zaskakujące ilości soli

solone jedzenie

Żywienie

Żywność zawierająca zaskakujące ilości soli

Od popularnych dań pakowanych i smacznych zup w puszkach po sosy w słoikach – Amerykanie uwielbiają solone przekąski. Centra Kontroli Chorób mówią, że każdy z nas spożywa średnio ponad 3400 mg soli dziennie, a większość nadmiaru sodu pochodzi z przetworzonych produktów spożywczych. Chociaż ta sterta frytek serowych może uderzyć w miejsce zaspokojenia słonych pragnień, badania pokazują, że nadmiar sodu uderza w nasze zdrowie.

Eksperci ds. żywienia twierdzą, że powinniśmy spożywać znacznie mniej niż wynosi średnia. Dla osób zdrowych zaleca się spożywać nie więcej niż 2300 mg sodu dziennie, powiedziała Ann Lokuta, MPH, RD, instruktorka w Biurze Zdrowia Zdrowotnego i Integracyjnego z Uniwersytetem w Utah Health. To jedna łyżeczka soli dziennie. Eksperci twierdzą, że około 90% Amerykanów spożywa zbyt dużo sodu. Dodatkowo CDC ostrzega, że zbyt duża ilość soli w diecie może podnieść ciśnienie krwi, co może zwiększyć ryzyko chorób serca i udaru mózgu.

Dobrą wiadomością jest to, że nasz organizm szybko reaguje na obniżenie zawartości sodu, więc zawsze jest dobry czas, aby zmienić dietę. Tegoroczny Światowy Tydzień Świadomości Soli 2018, to idealny czas na przyjęcie zdrowszych nawyków w celu zmniejszenia spożycia soli. Prawda jest taka, że sód często pojawia się w nieoczekiwanych miejscach. Jest ukryta w naszych napojach, konserwach, a nawet na świeżych talerzach. “Zalecam przeprowadzenie audytu spiżarni w domu, aby zidentyfikować główne pakowane produkty spożywcze, przyprawy, konserwy itp. “Spróbuj zamienić swoje ulubione produkty na produkty o niskiej zawartości sodu lub produkty bez dodatku soli”.

Zobacz również:  Co to za kawy: Espresso, Ristretto, Lungo, Doppio, Americano and Long black?

Aby mieć pozytywny wpływ na dietę, Amerykańskie Stowarzyszenie Serca (American Heart Association) ostrzega przed spożyciem soli, pokarmów, które dodają najwięcej sodu do diety. Jeśli próbujesz zmniejszyć spożycie soli, zwróć uwagę na następujące produkty spożywcze:

 

  • Przetworzone mięso. Te smaczne kawałki są podstawowym źródłem sodu w diecie amerykańskiej.
  • Pizza i sosy do makaronów. Niskosodowe produkty do ulubionych domowych potraw z pizzy i makaronu stale się rozszerzają.
  • Chleb. Niektóre rodzaje chleba, na przykład jedno opakowanie pita-can mają do 300 mg sodu. Ponadto jeden bajgiel zawiera prawie 500 miligramów soli. Najlepiej, żebyś znalazł swoją ulubioną wersję na całe ziarno.
  • Zupa. Zupy w puszkach, choć wygodne, ładowane są solą. Wiele osób decyduje się całkowicie wyeliminować z diety zupy w puszkach. Zamiast tego przygotowują duży garnek domowej zupy do spakowania na lunch lub na szybką kolację. Jeśli potrzebujesz posiłku w pośpiechu, poszukaj opcji o niskiej zawartości sodu.
  • Przyprawy solne. Zamiast polegać na soli do aromatyzowania potraw, dlaczego nie eksperymentować z ziołami i przyprawami korzennymi?
  • Kurczak. Jak pierś kurczaka może być niezdrowa? Niektóre marki wstrzykują roztwór sodu do mięsa w celu wzmocnienia smaku, więc jeśli chcesz kontrolować ilość sodu w kawałkach mięsa, wybierz ekologiczne marki.
Zobacz również:  Jak żywność wpływa na Twój nastrój

Prawdą jest, że nadmierne spożycie soli może być szkodliwe dla naszego zdrowia, ale prawdą jest również, że jest to pyszne, co sprawia, że trudno zmienić nawyk! Kiedy konsekwentnie spożywamy duże ilości sodu, nasze smaki adaptują się i w końcu mamy wyższy próg dla smaków słonych.

Aby przekwalifikować swoje gusta i zaspokoić pragnienie mniejszej ilości soli, poświęć czas i spróbuj kilkakrotnie skosztować zredukowanej ilości sodu w pokarmach. Spróbuj nie mylić różnych smaków z niechęcią. Pomocne może być również dodawanie do diety różnych pokarmów o dużej zawartości składników odżywczych. Załaduj świeże warzywa, owoce, całe ziarna, fasolę, orzechy i nasiona, które dostarczają wielu korzystnych składników odżywczych, ale przede wszystkim potasu, który pomaga przeciwdziałać negatywnym skutkom zdrowotnym, jakie może przynieść wysokie spożycie sodu.

W tym roku podejmijcie zobowiązanie, że będzie mniej soli. Dokonując zdrowszych wyborów i czytając etykiety żywności naszych ulubionych produktów, możemy cieszyć się życiem wypełnionym cukrem i przyprawami oraz wszystkim przyjemnym, z odrobiną soli z boku.

Continue Reading
Możesz również lubić

Więcej w kategorii Żywienie

O nas kilka słów więcej

Portal wBlaszaku – wszystko o zdrowiu i zdrowym trybie życia. Recenzje wyciskarek do soków, warzyw i cytrusów.

Kalendarz

wrzesień 2021
PWŚCPSN
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930 

Popularne

To Top